آیین رونمایی از کتاب «فهرست کتاب‌های درسی کتابخانه آیت‌الله العظمی بروجردی (مسجداعظم)»

مجید غلامی جلیسه مولف و فهرست‌نگار این اثر ارزشمند در خصوص فهرست کتب درسی کتابخانه مسجد اعظم گفت: در تدوین این کتاب سعی شده است که به گونه‌ای رفتار شود که پژوهشگران بتوانند از آن راحت استفاده کنند و یک فهرست الفبایی است. ده نمایه فنی برای این کتاب تدارک دیده شده، قیمت پشت جلد […]

مجید غلامی جلیسه مولف و فهرست‌نگار این اثر ارزشمند در خصوص فهرست کتب درسی کتابخانه مسجد اعظم گفت: در تدوین این کتاب سعی شده است که به گونه‌ای رفتار شود که پژوهشگران بتوانند از آن راحت استفاده کنند و یک فهرست الفبایی است.
ده نمایه فنی برای این کتاب تدارک دیده شده، قیمت پشت جلد کتاب‌ها و تیراژ کتاب‌ها اگر وجود داشته، حتماً ذکر شده و نیز موسساتی که در تدوین کتاب‌ها نقش داشته‌اند و به مسائلی از این دست حتماً توجه شده است.

همان‌گونه که می‌دانید، در آن دوره دو کتاب اصلی و بالینی که در مکتبخانه‌ها مورد استفاده و تدریس قرار می‌گرفت، یکی عم جزء قرآن و دیگری گلستان سعدی بود.

این موضوع نشان می‌دهد که عباس میزرا که دستور چاپ این کتاب را می‌دهد، چقدر به این امر واقف بوده که چاپ و نشر یک کتاب مکتبخانه‌ای و یک کتاب درسی چه تأثیری می‌تواند در افزایش سطح سواد، آگاهی و دانش در آن زمان داشته باشد.

متن کامل سخنان