✅ سوابق دبیرستان حکیم نظامی از سال ۱۳۱۴ تا ۱۳۵۷ بررسی شد

جلسه امشب بنیاد قم‌پژوهی به بررسی سوابق دبیرستان حکیم نظامی از سال ۱۳۱۴ تا ۱۳۵۷ اختصاص داشت. در این جلسه استاد هادی فرساد معاون دبیرستان در سال‌های پیش از ۱۳۵۷ گزارش مبسوطی از آغاز تاسیس دبیرستان و ذکر مدیریت‌های این دبیرستان از جمله زنده یاد آل یاسین تا جناب هادی فاطمی (آخرین تا سال ۱۳۵۷) […]

جلسه امشب بنیاد قم‌پژوهی به بررسی سوابق دبیرستان حکیم نظامی از سال ۱۳۱۴ تا ۱۳۵۷ اختصاص داشت. در این جلسه استاد هادی فرساد معاون دبیرستان در سال‌های پیش از ۱۳۵۷ گزارش مبسوطی از آغاز تاسیس دبیرستان و ذکر مدیریت‌های این دبیرستان از جمله زنده یاد آل یاسین تا جناب هادی فاطمی (آخرین تا سال ۱۳۵۷) داشتند.
پس از ایشان جناب روح الله خانقاهی یکی دیگر از معاونین سابق این مدرسه به ذکر خاطرات ارزشمند خودشان از این مجموعه پرداختند. همچنین اساتید محترم جناب محمد قاضی و جناب عبدالله شکری از دبیران و دانش‌آموختگان این دبیرستان شرح خدمات این دبیرستان را به جامعه قم و کشور ارائه نمودند.
همچنین آقای سید رضا باقریان موحد گزارشی از کتاب «اسناد دبیرستان حکیم نظامی» و نحوه جمع آوری آن ارائه نمود.
آقای مهندس متین نجارزاده در خصوص فعالیت‌های «انجمن دانش‌آموختگان دبیرستان حکیم نظامی» و کارها ی تبلیغی که در فضای مجازی برای معرفی این دبیرستان در سطح کشور و جهان انجام می‌شود گزارشی ارائه کردد و در باره جلسه جمعه ۲۰ اسفند در دبیرستان نیز اطلاع رسانی کرد.
در حاشیه این گزارشات استاد عباس فرساد و سرکار خانم کاظمی(مژگان) نیز شعر خوانی کردند. در شروع جلسه نیز بنده به عنوان مجری جلسه(دانش‌آموخته سال‌های ۵۱ تا ۵۵ دبیرستان و دبیر فیزیک سال‌های ۷۰ تا ۹۰) با معرفی مختصر دبیرستان و برنامه‌های امشب قطعه شعر زیر را که برای تاریخ تاسیس دبیرستان سروده شده بود تقدیم دوستان نمودم :
وزیر نامور حکمت پی افکند
به قم کاخی که بس ستوار و زیباست
دبیرستان حکمت گشت نامش
که کانِ دانش و باغ هنرهاست
جوانان اندرین گلزار چینند
گل کردار نیک و گفته راست
کلید فرّهی و کامیابی
از این در جست هر کش چشم بیناست
به تاریخش رشید یاسمی گفت:
«کلیدکام‌‌ها در دست داناست»(۱۳۱۵)

🔹 ابوالفضل قیامی

گزارش تصویری جلسه دیشب بنیاد قم پژوهی👇