🔸در بنیاد قم‌پژوهی؛ 🔸اهمیت ژئوپارک «زمین گردشگاه» در قم بررسی شد

۱۹دی: رضا علی اصل، مدرس و کارشناس گردشگری در نشست بنیاد قم‌پژوهی با موضوع «ژئوپارک (زمین گردشگاه) در قم» به معرفی ظرفیت‌های زمین گردشگری و ژئوسایت‌های استان پرداخت و از اهمیت، نگاه ویژه و جهانی به موضوع ژئوپارک‌ها و ثبت آن‌ها در یونسکو اشاره کرد. مدرس یونسکو افزود، ژئوپارک استفاده خردمندانه از میراث زمین و […]

۱۹دی: رضا علی اصل، مدرس و کارشناس گردشگری در نشست بنیاد قم‌پژوهی با موضوع «ژئوپارک (زمین گردشگاه) در قم» به معرفی ظرفیت‌های زمین گردشگری و ژئوسایت‌های استان پرداخت و از اهمیت، نگاه ویژه و جهانی به موضوع ژئوپارک‌ها و ثبت آن‌ها در یونسکو اشاره کرد.

مدرس یونسکو افزود، ژئوپارک استفاده خردمندانه از میراث زمین و حفاظت از آن است که باید به این ظرفیت ارزشمند در استان قم برای حفظ، جذب و ماندگاری گردشگر توجه ویژه داشت.

خانم نرجس السادات فقیه عضو هیئت مدیره جامعه انجمن‌های حرفه‌ای راهنمایان گردشگری ایران نیز در این نشست با اشاره به اهمیت ژئوپارک‌ها، اهمیت حضور جامعه محلی و آموزش جوامع محلی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: ژئوپارک در هر منطقه با جامعه محلی گره خورده است. نظرات آنها حتماً می‌بایست شنیده شود و در تبیین سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها درنظر گرفته شود.

ادامه خبر را اینجا بخوانید:👇

در بنیاد قم‌پژوهی؛ اهمیت ژئوپارک «زمین گردشگاه» در قم بررسی شد