🔸در بنیاد قم‌پژوهی؛ 🔸زندگینامه یکی از برزگان محلۀ قدیمی ملامحمود بررسی شد

۱۹دی: در چهارصدوهشتاد و چهارمین جلسه بنیاد قم‌پژوهی که باحضور اعضای این بنیاد برگزارشد، زندگی مرحوم میرزاعلی امیدواریان محرر تفرشی، فردی زاهد و متقی و شاعر ساکن در محله قدیمی ملامحمود قم بررسی شد. در ابتدای این جلسه محمد امیدواریان نوه میرزاعلی محرر تفرشی و پژوهشگر بافت تاریخی در توضیح محله ملامحمود گفت: در خصوص […]

۱۹دی: در چهارصدوهشتاد و چهارمین جلسه بنیاد قم‌پژوهی که باحضور اعضای این بنیاد برگزارشد، زندگی مرحوم میرزاعلی امیدواریان محرر تفرشی، فردی زاهد و متقی و شاعر ساکن در محله قدیمی ملامحمود قم بررسی شد.

در ابتدای این جلسه محمد امیدواریان نوه میرزاعلی محرر تفرشی و پژوهشگر بافت تاریخی در توضیح محله ملامحمود گفت: در خصوص محدوده بافت تاریخی شهر قم و محله ملامحمود توضیحی می‌دهم که محله ملامحمود دربخشی از محله عشقعلی یا بخشی از محله چهارمردان واقع شده؛ بیشتر در محله عشقلی که جزئی از ۱۰ محله معروف دوره قاجار است. از نظر منطقه‌بندی محله ملامحمود در منطقه هفت شهرداری قم یا همان منطقه معصومیه قرار دارد که تمام بافت تاریخی در منطقه ۱ و ۷ قرار دارد.

وی اظهارداشت: محله ملامحمود در قلب بافت تاریخی شهر قم قرار دارد و محلات پیرامونیش محله تکیه خروس، شادقلی خان، گذر جدا و گذر قلعه و یخچال قاضی می‌باشد. ما وقتی که از کوچه عشقلی درخیابان چهارمردان وارد محله می‌شویم از گذر جدا به یک دوراهی می‌رسیدیم در سمت راست به سمت محله تکیه خروس و در سمت چپ به سمت محله تکیه شادقلی‌خان و محله ملامحمود می‌رفت. نرسیده به تکیه شادقلی‌خان کوچه‌ای بود که به سمت ملامحمود می رفت محله‌ای که در آن بزرگانی زندگی می‌کردند.
ادامه خبر را اینجا بخوانید.