🔸در بنیاد قم پژوهی مطرح شد: 🔸۵۰ کتابخانه، مرکز اسناد و موزه در مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم عضو هستند

حوزه/ چهارصدوهشتاد و نهمین نشست بنیاد قم‌پژوهی با موضوع کتابخانه‌های تخصصی استان قم (مکتا) با حضور اعضای این بنیاد و اعضای شورای سیاستگذاری مکتا در دانشگاه طلوع مهر برگزار شد. به گزارش خبرگزاری حوزه، در ابتدا یکی از مؤسسان مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم گفت: ۵۰ کتابخانه تخصصی، مرکز اسناد و یک موزه عضو مجمع […]

حوزه/ چهارصدوهشتاد و نهمین نشست بنیاد قم‌پژوهی با موضوع کتابخانه‌های تخصصی استان قم (مکتا) با حضور اعضای این بنیاد و اعضای شورای سیاستگذاری مکتا در دانشگاه طلوع مهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در ابتدا یکی از مؤسسان مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم گفت: ۵۰ کتابخانه تخصصی، مرکز اسناد و یک موزه عضو مجمع کتابخانه تخصصی استان قم هستند.

مهدی محمدی شجاعی با بیان اینکه ۳۳ کتابخانه خارج از استان عضو این مجمع هستند افزود: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ مکتا تشکیل شد، در اردیبهشت ۱۳۹۴ تدوین اساسنامه مکتا را در کتابخانه آیت‌الله حائری داشتیم و نشست مجمع عمومی را در کتابخانه پژوهشگاه علوم فرهنگ برگزار کردیم. انتخاب کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان به عنوان دبیرخانه را تا بهمن ۱۳۹۷ داشتیم و در سال ۱۳۹۵ پرتال رسمی مکتا ایجاد شد.

وی بیان کرد: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ همایش کتابخانه‌های تخصصی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت برگزارشد. ۹ مهرماه ۱۳۹۷ اولین کارت‌های مکتا صادر شد و برای پژوهشگرهای خاص کارت‌های ویژه را صادر کردیم. پژوهشگرها با داشتن این کارت به هر کتابخانه تخصصی سطح استان مراجعه کنند می‌توانند منابع مورد نیاز خود را به صورت امانی استفاده کنند.