خاطرات دکتر گرمارودی از دارالمومنین قم

سید محسن محسنی «من در یادداشت های خاطرات کودکیم صحنه هایی فوق العاده فراموش نشدنی از این دارالمومنین [قم] آورده ام.» (علی موسوی گرمارودی، روزنامه اطلاعات، ۶ مرداد ۱۳۵۹) نویسندۀ این کلمات در نامه‌ای که حدود دو سال پیش در بارۀ دیوان ادیب‌الممالک فراهانی تصحیح و رسالۀ دکتری ایشان نگاشته بود، به مناسبت آن‌که ادیب […]

سید محسن محسنی

«من در یادداشت های خاطرات کودکیم صحنه هایی فوق العاده فراموش نشدنی از این دارالمومنین [قم] آورده ام.» (علی موسوی گرمارودی، روزنامه اطلاعات، ۶ مرداد ۱۳۵۹)
نویسندۀ این کلمات در نامه‌ای که حدود دو سال پیش در بارۀ دیوان ادیب‌الممالک فراهانی تصحیح و رسالۀ دکتری ایشان نگاشته بود، به مناسبت آن‌که ادیب اشعاری در مورد شماری از بناهای قم سروده بود، از ایشان درخواست نشر این خاطرات را کردم. امید است بعد از چند دهه این انتظار برآورده شود. مطمئنا” با قلم شیوایی که از حضرت‌شان سراغ داریم، خاطراتی خواندنی و لذت بخش خواهد بود. گویا جناب دکتر درآن ایام در محلۀ ما – خیابان باجک – اقامت داشتند. در این صورت حظ خواندن برای امثال بنده دو چندان خواهد بود.
شایان گفت است که نوشتپارههای نگارنده بعضا دچار اغتشاش و ناپاکی زبانی است. در صورتی که کاغذی(چاپ) گردد، کوشش در رفع آن خواهد شد.