✅ شهیدان همیشه جاویدان

در شهریور ماه سال ۱۳۵۹ شمسی که کشور ما از پیچ عظیم تاریخی عبور کرده و ساختارهای سیاسی و اقتصادی و نظامی پیشین در هم شکسته و نظام جدیدی در حال شکل‌گیری بود، ارتش تا دندان مسلح نظام بعثی عراق به سرکردگی صدام حسین که از قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر و مسائل جاری میان دو کشور […]

در شهریور ماه سال ۱۳۵۹ شمسی که کشور ما از پیچ عظیم تاریخی عبور کرده و ساختارهای سیاسی و اقتصادی و نظامی پیشین در هم شکسته و نظام جدیدی در حال شکل‌گیری بود، ارتش تا دندان مسلح نظام بعثی عراق به سرکردگی صدام حسین که از قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر و مسائل جاری میان دو کشور احساس تحقیر و تخفیف داشت و دچار عقده‌های فروخفته بود، با تحریک و مساعدت همه جانبۀ پاره‌ای از کشورهای مرتجع منطقه و فرامنطقه‌ای از زمین و هوا و دریا حملۀ ناجوانمردانه وغافلگیرانه و گسترده‌ای به کشورمان آغاز کرد و در ابتدا موفق شد شماری از مناطق و شهرهای کشور به‌خصوص خرمشهر را تصرف کند.
هم‌میهنان شجاع و غیور استان‌های غربی و جنوبی از همان شروع ساعات اول حمله با دستان خالی به مقابله برخاستند و با کمک نیروهای حاضر در منطقه، نخست پیشرفت مهاجمان را کُند و سپس متوقف کردند. آنان در این مقابله حماسه‌های تاریخی از خود رقم زدند. به‌تدریج با ورود نیروهای مسلح به منطقه و حملۀ گستردۀ نیروی هوایی کشور به متجاوزان، شکست‌های فاحشی بر دشمن وارد ساختند. در این حماسۀ عظیم، ایرانیان بدون یاور و دوست با از خود گذشتگی شهیدانِ همیشه جاوید و جانبازان همیشه سرافراز و رزمندگان پُرافتخار، سرانجام دشمن تجاوزکار را از مملکت عزیزمان بیرون کردند و درسی فراموش نشدنی و عبرت‌آموز به آنان دادند تا دیگر وسوسه و اندیشۀ تجاوز را به خود راه ندهند. تا خورشید می‌تابد و تا ماه می‌درخشد و تا زمین می‌چرخد تا همیشۀ همیشه یاد و نام‌شان گرامی است وگرامی بادا.
حفظ دین و میهن و آرامش و آسایش ما از رهگذر ایثارگری این دریادلان است. سالگرد دفاع مقدس را با یاد این عزیزان آغاز می‌کنیم و تبرکا نامه‌ای از شهید والامقام و انسان فرشته خصال، دوست عزیز و هم‌کلاسی‌ام «خالد محلاتی» را بعد از سی و یک سال محضر شما بزرگواران تقدیم می‌کنم. در یکی دو روز گذشته که دوباره نامه‌هایش را در برابرم گشودم و خواندم، آب در چشمانم آمد. آن را بوسیدم و بر سر و چشمم نهادم.
«بسمه تعالی
هیچ نمازی وقتش نمی‌رسد مگر فرشته‌ای ندای عمومی در برابر مردم می‌دهد که بپاخیزید و آن آتش‌هایی که با دست‌های خود بر پشت خویش افروخته‌اید، با نماز خود خاموش کنید.(پیامبر اکرم ص) شکرگزارترین شما از خدا کسی است که از مردم بیشتر شکرگزاری کند.(امام سجاد ع)
با درود و سلام بر یگانه منجی عالم بشریت مهدی صاحب زمان (ع) روحی و جسمی له الفداء و نایب برحقش امام خمینی و با درود و سلام بر تمامی رزمندگان شلحشور و تمامی شهیدان از صدر اسلام تا به کنون. و با درود و سلام به شما دوست عزیز و بر دیگر دوستان.
محسن جان سلام علیکم. (یادتان نرود که جواب سلام مرا بدهی) امیدوارم که حالتان خوب باشد و از خدای متعال خواستارم که من حقیر و شما و دوستان را به راه راست هدایت فرماید و به ما توفیق خدمت در راهش و برای رضایش عطا نماید.
باری دوست عزیز اگر از احوالات این حقیر خواسته باشید بحمد و یاری پروردگار خوب و تندرست می‌باشم و هیچ ناراحتی ندارم بجز دوری از شما و از دیگر دوستان عزیز.
آقای محسنی من الآن در مأموریت هستم و فاصله زیادی بین من و دوستان می‌باشد و از آنها هیچ خبری ندارم، ولی می‌دانم که سلام شما را می‌رسانند. بله آقای محسنی از شما خیلی خیلی تشکر می‌کنم از این‌که به فکر من حقیر هستید، ولی مطمئن باش که ما هم همان‌طوری که به شما وعده دادیم فراموشتان نخواهیم کرد.(انشاءالله)
دوست محترم کتاب شیمی احتیاج ندارم و لازم نیست که برای من بخری. از لطف شما خیلی متشکرم. انشاءالله روزی می‌آید که بتوانیم جبران نمایم. نیز از شما خیلی تشکر می‌کنم و از این‌که سرود زیبایی را برایم فرستادی. بله واقعا زیبا بود. مثل این‌که خیلی خوش صلیقه‌ای؟
دوست گرامی از شما تقاضا می‌کنم که سلام مرا به تمامی دوستان برسان. مخصوصا آقایان رضایی – علیزاده – شیوخی – علیخانی – سلطانزاده – حسن ارجمند – زارع – وامق – غفاری منش و دیگر دوستان عزیز.
راستی بعد از نمازهای واجب و غیره امام عزیز و رزمندگان و معلولین و مجروحین و اسرا و مفقودین و من حقیر را فراموش نکنید. امیدوارم که در درس‌هایتان موفق بوده و باشید.
دوستدار و دوست همیشگی شما خالد محلاتی»
آدرس گیرنده: قم: خیابان باجک – کوچه شهید شکراللهی – انتهای طرف راست – پلاک۲۱٫ کدپستی: ۳۷۱۳۷ – منزل آقای محسنی – برسد به دست برادر سید محسن محسنی.
آدرس فرستنده: منطقۀ جنگی کدپستی۱۱۵۴-۶۱۳۳۵کدفرعی ۳۹ برسد به دست خالد محلاتی

#سیدمحسن_محسنی