💠 گفتمان سازی برای حفظ و احیاءبافت تاریخی

✍️ سیدمحسن محسنی اگر اصطلاح “گفتمان‌سازی” درست باشد، این اصطلاح را برای شکل‌دهی به مجموعه‌ای از گفتارها و نوشتارها و کردارها برای رسیدن به غایت مطلوب در هر امری به کار می‌بریم. بعد از اعتراضات و انتقادات به اجرای طرح موسوم به “شهیدان برقعی” در بافت تاریخی قم به همت سازمان بسیج مهندسین، چندین جلسه […]

✍️ سیدمحسن محسنی

اگر اصطلاح “گفتمان‌سازی” درست باشد، این اصطلاح را برای شکل‌دهی به مجموعه‌ای از گفتارها و نوشتارها و کردارها برای رسیدن به غایت مطلوب در هر امری به کار می‌بریم.
بعد از اعتراضات و انتقادات به اجرای طرح موسوم به “شهیدان برقعی” در بافت تاریخی قم به همت سازمان بسیج مهندسین، چندین جلسه مختلف و جداگانه با حضور تعداد قابل توجهی از اعضای شورای اسلامی شهر و دو تن از اعضای سابق شورا و تعدادی از مقامات و مسئولان موثر و متخصصان امر تشکیل و نظرات موافق و مخالف طرح مزبور با حضور اطراف قضیه بیان و شنیده شد.
آنچه مهم است، تحمل شنیدن شرکت کنندگان در جلسات در برابر سخنان طرف مقابل بود. از برآیند این جلسات می‌توان نتیجه گیری کرد که اگر گفتمان‌سازی به همین شکل به پیش برود – به مطلوب خود که در اینجا حفظ بافت تاریخی و ترمیم و تقویت و احیای آن با همه ارزش‌هایش است – نزدیک می‌شویم. هرچند ممکن است این رویداد با غایت مطلوب ما فاصله داشته باشد.
اینک “کارگروه مدیریت شهری سازمان بسیج مهندسین استان قم” در خصوص بافت تاریخی با حضور متخصصان امر تشکیل شده است. امیدواریم بتواند در راه رسیدن به هدف گام‌های موثری بردارد. ضمن تشکر ویژه از همه بزرگواران به‌خصوص سازمان بسیج مهندسین که زحمات زیادی در این خصوص متحمل و منشا اثر مثبت شدند، از همه دغدغه‌مندان طلب یاری و کمک داریم.