💢 افتتاح دستگاه ١٢ کانالی ارتباط تلفنی جنوب

ارسال: مجید دادش‌نژاد 💢 دستگاه ١٢ کانالی ارتباط تلفنی جنوب ضمن مراسمی در قم افتتاح گردید. منبع: روزنامه اطلاعات، ١٠ فروردین، ١٣۴۵، ص١٠ بهره‌برداری از دستگاه ١٢ کانالی ارتباط تلفنی جنوب که در قم نصب شده است ضمن مکالمه تلفنی آقایان مهندس ستوده وزیر پست و تلگراف و تلفن و مهندس انصاری استاندار خوزستان آغاز […]

ارسال: مجید دادش‌نژاد

💢 دستگاه ١٢ کانالی ارتباط تلفنی جنوب ضمن مراسمی در قم افتتاح گردید.

منبع: روزنامه اطلاعات، ١٠ فروردین، ١٣۴۵، ص١٠

بهره‌برداری از دستگاه ١٢ کانالی ارتباط تلفنی جنوب که در قم نصب شده است ضمن مکالمه تلفنی آقایان مهندس ستوده وزیر پست و تلگراف و تلفن و مهندس انصاری استاندار خوزستان آغاز شد.
طبق گزارش خبرنگار ما در قم قبل از گشایش ارتباط، آقای مهندس محمدی مدیر کل تلفن دولتی ایران به قم وارد گردید و پس از تنظیم دستگاه به تهران بازگشت. آقای مهندس عمادآبادی رئیس شبکه تلفن کاریر قم درباره ارتباط تلفن جنوب گفت: از این ١٢ کانال، یک کانال به شش کانال ارتباطی قبلی سنتو در قم اضافه می‌شود و با این ترتیب تعداد کانال‌های ارتباطی این شهرستان به هفت می‌رسد. یک کانال دیگر، ارتباط قم و دورود را انجام می‌دهد، یک کانال هم برای مکالمات اهواز و قم اختصاص دارد، یک کانال نیز کارهای تلگرافی بین خرمشهر و تهران را به انجام می‌رساند و بقیه کانال‌ها مخصوص ارتباط تلفنی بین اهواز و تهران می‌باشد. سرپرستی این دستگاه به عهده آقای بارز رئیس پست و تلگراف قم است و عکس بالا آقایان بارز و عمادآبادی را هنگام مکالمه نشان می‌دهد.

منبع: روزنامه اطلاعات، ١٠ فروردین، ١٣۴۵، ص١٠