توسعه ۳۰ هزار هکتار فضای سبز در قم راه حل مقابله با ریزگردها

فرماندار قم مطرح کرد توسعه ۳۰ هزار هکتار فضای سبز در قم راه حل مقابله با ریزگردها فرماندار قم با بیان اینکه عامل ریزگردها عدم تأمین حق آبه‌ها است، گفت: استفاده از پساب فاضلاب و توسعه حداقل ۳۰ هزار هکتار فضای سبز در قم راه حل مقابله با ریزگردهاست. به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، […]

فرماندار قم مطرح کرد
توسعه ۳۰ هزار هکتار فضای سبز در قم راه حل مقابله با ریزگردها
فرماندار قم با بیان اینکه عامل ریزگردها عدم تأمین حق آبه‌ها است، گفت: استفاده از پساب فاضلاب و توسعه حداقل ۳۰ هزار هکتار فضای سبز در قم راه حل مقابله با ریزگردهاست.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، رضا سیار امشب در جلسه بنیاد قم پژوهی با موضوع « نقش فرمانداری قم در کنترل ریزگردها و دیگر آلاینده‌های شهر قم» که در مجتمع آموزش عالی طلوع مهر برگزار شد، بابیان اینکه امروز صحبت از حق آبه موضوعی است که به تاریخ سپرده‌شده است، اظهار داشت: زمانی که تمامی حق آبه دو رودخانه بزرگ قم رود و قره چای تقریباً به صفر رسیده و دیگر حق آبه ای وجود ندارد که راجع به آن صحبت کنیم این مسئله به‌مثابه قبری است که در آن مرده‌ای نیست برای آن گریه کنیم.
فرماندار قم بابیان اینکه مسئله قطع حق آبه‌ها دقیقاً تقارن با وقوع انقلاب دارد، افزود: با توسعه کشاورزی به روش غیرعلمی در مناطق بالادست و احداث سدها و عملیات آبخیزداری که سبب نگه داشت آب در بالادست شد به‌علاوه تغییر اقلیم سبب رخ دادن این خسران و ضرر شده است.

ادامه در
http://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/06/09/1174128