💢 کوچه خورشتی‌ها

این کوچه که جنب میدان تره‌بار است و نام‌های “حائری” و “شهیدان پورزند” را هم برخود دارد، بین مردم قم به کوچه خورشتی‌ها معروف است. چون تعداد زیادی چلو خورشتی در آنجا وجود دارد.‌ سابقه این چلو خورشتی‌ها به قبل از انقلاب برمی‌گردد. یکی از جاذبه‌های قم در زمینه غذا، همین کوچه به علت قیمت […]

این کوچه که جنب میدان تره‌بار است و نام‌های “حائری” و “شهیدان پورزند” را هم برخود دارد، بین مردم قم به کوچه خورشتی‌ها معروف است. چون تعداد زیادی چلو خورشتی در آنجا وجود دارد.‌ سابقه این چلو خورشتی‌ها به قبل از انقلاب برمی‌گردد. یکی از جاذبه‌های قم در زمینه غذا، همین کوچه به علت قیمت و کیفیت متناسب چلو خورشت‌هایش است.
بسیاری از تهرانی‌ها و شهرستانی‌ها این کوچه را به خاطر همین چلو خورشتی‌ها به‌خوبی می‌شناسند و بعد از زیارت حضرت معصومه‌س به آنجا می‌آیند. تمام مغازه‌های این کوچه به‌جز معدودی در زمینه خوراک و غذا فعالیت دارند. حیف که این کوچه به جهت طرح شهرداری در معرض تخریب است. پس تا فرصت هست مردم‌شناسان و عکاسان حرفه‌ای علاقه‌مند بشتابند. چه خوب است شهرداری جایگزینی مناسب برای این کوچه طراحی و اجرا کند. از بین رفتن فضاهای نوستالوژیک/خاطره‌آور افسوس برانگیز است.

🔹 سیدمحسن محسنی